1. Vem åkte först?

17 deltagare flyttade in i huset under den första veckan. Vem blev utröstad först?

Du svarade: Juliana.

Rätt svar: Juliana.

2. Inneboende på Big Brothers loft

Joe röstades in i huset efter att först ha bott på BBs loft. Vad hette hans sambos på loftet?

Du svarade: Jackie, Ludvig och Alexander.

Rätt svar: Jackie, Ludvig och Alexander.

3. Först i huset

Vilka två var allra först med att gå in som deltagare i Big Brother 2012?

Du svarade: Annica och Sipan.

Rätt svar: Annica och Sipan.

4. Hårt jobb på Big Brothers antarktis

Under andra veckan skickades halva gruppen till Antarktis. Vad var deras uppdrag där?

Du svarade: Att hacka is ur stora block och smälta den.

Rätt svar: Att hacka is ur stora block och smälta den.

5. Widerstedt flyttar ut

Hur kommer det sig att skandalbloggerskan Hanna Widerstedt fick lämna tävlingen?

Du svarade: Hon valde att lämna frivilligt.

Rätt svar: Hon valde att lämna frivilligt.

6. Tenny till himlen

Under sjukhusveckan ”dog” Tenny och fick spendera några dagar i Himlen. Vad orsakade ”dödsfallet"?

Du svarade: Han rörde vid en uppstoppad svan och fick ”fågelinfluensan”.

Rätt svar: Han rörde vid en uppstoppad svan och fick ”fågelinfluensan”.

7. Kidnappad

I slutet av vikingaveckan kidnappades Annica till ett annat lands BB-hus. Var fick hon resa?

Du svarade: Danmark.

Rätt svar: Danmark.

8. Musikvecka!

Vilket band gjorde årets Big Brother-låt?

Du svarade: Top Cats.

Rätt svar: Top Cats.

9. Förlovning i huset

Paret Anncelo förlovade sig halvvägs in i tävlingen. I vilket rum bad Marcelo om Annicas hand?

Du svarade: I guldrummet.

Rätt svar: I guldrummet.

10. Chooka-chooka

Vem av följande deltagare har INTE haft chooka-chooka-boom-boom med Rodney Da Silva?

Du svarade: Hanna W.

Rätt svar: Hanna W.

11. Nya deltagare with a mission

Vobban, Jennifer och Hulda gick in i huset med ett speciellt uppdrag från Gry. Vad?

Du svarade: De skulle skapa bättre stämning och avleda bråk.

Rätt svar: De skulle skapa bättre stämning och avleda bråk.

12. "Aj!"

Deltagarna busar ofta med bitar från en av husets plastväxter. Vad kallas bitarna?

Du svarade: Nerver.

Rätt svar: Nerver.


Haha ja jag är någ besatt.. xD


Fortsätter på intervjun...

Vilka typer av personer försöker du hålla dig borta ifrån?
- Emos. Sådana som är klädda i svart, har håret i ansiktet och som ser ut att ha ett dystert liv, de vill jag inte umgås med.

Om du inte har något att göra vad gör du då?
- Jag tar fram min systemkamera, sminkar mig och tar massa kort. Jag tycker det är roligt med systemkamera för man får så fina bilder. Jag tar också hand om mig själv, målar naglarna eller vaxar benen.

Hur tror du andra ser på dig?
- Jag att många uppfattar mig som fåfäng och utseendefixerad. Jag är inte så stroppig som man kan tro, jag är ganska töntig, en datanörd som kan mycket om elektronik.

Hur många har du bott tillsammans med som mest?
- Familjen, sex personer med mig och så hade vi tre hundar och tre katter. På fotbollsläger bodde vi 16-17 stycken under någon vecka.

Vad hoppas du på att få ut av upplevelsen?
- Att få ett mer fartfyllt liv, att det händer mer grejer, både positivt och negativt. Att inte bli kvar i Östersund.

Vad ställer du absolut inte upp på?
- Jag skulle aldrig ta droger eller ta död på ett djur för att klara av att göra mat.

Vad skulle kunna få dig att ha sex i huset?
- Lusten.

Har du några fobier/rädslor?
- Jag tycker det är obehagligt med blod och höjder.

Finns det något som skrämmer dig?
- Döden, att inte veta vad som händer efteråt.

Vad är du bra på?
- Att övertala människor, idrotta, duktig på att måla och jag är bra på elektronik!

Vad är du inte så bra på?
- Sjunga, tyvärr. Jag är inte bra på att ta ett nej eller på att förlora.

Vilket är ditt största intresse?
- Skönhet i allmänhet, hudvård, naglar och make up.

Hur får man din uppmärksamhet?
- Man ska synas och höras. Vara bra på något utan att skryta om det.

Vilken känd person skulle du vilja dejta och varför?
- Zlatan. Han är en diva, men han skryter inte om hur bra han är. Han är ändå fulsnygg på något vis och så har han mycket pengar.

Så, det va Annicas intervju ♥

Intervjun och testet och mer saker finns på www.Bigbrother.se ^^.

Heejdå AE-fanclub ♥